sobota, 1 listopada 2014

Orzechowy sernik na bezglutenowym spodzie orzechowym

Jako mała dziewczynka eksperymentowałam zawzięcie w kuchni mojego Dziadka.
Po śmierci Babci, kuchnia była nieużywana, a ja mogłam  się tam wygłupiać i bawić do woli.
Mieszałam zioła i przyprawy z wodą tworząc kolorowe zupy właśnie dla mojego Dziadzi, który miał świętą cierpliwość do moich kuchennych pomysłów.
Kto by pomyślał, że w przyszłości to co było zabawą, stanie się pasją?
Czymś co przynosi tyle radości?


To eksperymentowanie chyba zostało mi we krwi, bo nadal to uwielbiam.
Uczucie niepewności i tą radość jak coś się uda.
Podwójnie się cieszę jak całość smakuje obłędnie! 


Niby klasyczny sernik, ale w nowej odsłonie.
W smaku wyborny!




Szybko Tanio Smacznie - Orzechowy sernik na bezglutenowym spodzie orzechowym


potrzebujemy (spód):

- 1 i 1/3 filiżanki zmielonych orzechów (możecie wymieszać różne rodzaje, Wasze ulubione, puśćcie wodze fantazji!!!) ja użyłam zmielonych migdałów i orzechów włoskich
- 2/3 filiżanki zmielonego siemienia lnianego
- 5 lub 6 łyżek masła, stopionego i ostudzonego

Powyższe składniki umieścić w misce.
Wymieszać łyżką.
Ciastem wykleić formę.
Piec w temperaturze 180 stopni przez 15 minut (przykryć folią alumioniową).
Po tym czasie zdjąć folię i miec kolejne 15 minut.

Ostudzić

W tym czasie przygotować masę na sernik.

potrzebujemy (masa serowa):

- pół kostki masła
- 3/4 szklanki cukru
- 1 budyń (waniliowy lub śmietankowy)
- opakowanie cukru waniliowego
- 6 jajek (użyłam tylko żółtka)
- 1kg sera na sernik
- zmielone orzechy włoskie (pół do całej filiżanki)

Masło i cukier zmiksować na jednolitą, puszystą masę.
Dodać po kolei jajka. 
Cały czas miksując (na wolnych obrotach) dodawać budyń i ser.
Na samym końcu dodać orzechy i wymieszać całość łyżką.
Tak przygotowaną masę kładziemy na wcześniej upieczony spód.

Piec między 60-90 minut (zależy od Waszego piekarnika) w 150-160 stopniach.



Szybko Tanio Smacznie - Orzechowy sernik na bezglutenowym spodzie orzechowym

Szybko Tanio Smacznie - Orzechowy sernik na bezglutenowym spodzie orzechowym

Szybko Tanio Smacznie - Orzechowy sernik na bezglutenowym spodzie orzechowym



W orzechowym raju 3 Imieniny u cioci Smaczna Jesień

6 komentarzy:

  1. ale bym zjadła kawałek, bardzo lubię serniki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. obłęd! uwielbiam połączenie sera z orzechami, tak wspaniale jesiennie :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda Twój serniczek, z chęcią bym porwała sobie kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały, moi bezglutenowi znajomi bedą szczęśliwi :)

    OdpowiedzUsuń